Grając w tą grę mimo woli zastanawiam się, czy Spectrumowa gra JETPAC (pierwowzór JETBOY-a) była przodkiem Lunar Lander-a, czy na odwrót…
Jeżeli znasz klasyka „Lunar Lander” to wiesz już o co chodzi – mamy czas, zużywające się paliwo i lądowisko. Jest mała różnica: nie mamy wylądować lecz poskładać rakietę, która przy nieudanym lądowaniu rozpadła się na kilka części – nie musimy się bać, że spadniemy w nieodpowiednim miejscu .
W grę włączamy się w momencie, gdy kolejne człony rakiety są już zreperowane i wszystkie ich elementy poskładane. Naszym zadaniem jest połączyć te moduły w odpowiedniej kolejności, napełnić rakietę paliwem i odlecieć do domu.
Żeby nie było za łatwo w grze przeszkadzają nam „tubylcy”. Każde zetknięcie z nimi to strata jednego kosmonauty – na szczęście: posiadamy broń; na nieszczęście: za każdym strzałem ubywa nam pocisków.
Jeszcze większym szczęściem jest to, że gdzieś tam ze stacji orbitalnej zrzucają nam od czasu do czasu różne pakiety – a to uzupełnienie amunicji, a to powietrza, a to inne bonusy.
Gra składa się z kilku etapów – nie myśl, że napełnienie rakiety paliwem to wszystko. Do domu daleka droga – czeka Cię wiele międzylądowań i uzupełnień paliwa, a na każdej planecie inne stwory.
JETBOY to bardzo kolorowa gra, z przyjemnym interfejsem – może conieco za szybka (już na pierwszym poziomie „tubylcy” dają się ostro we znaki), ale bardzo wciągająca – kogo nie ciekawi, co będzie dalej – w kolejnym etapie ? 🙂
W grze zastosowano inteligentne rozwiązanie – wystarczy przelecieć nad lądowiskiem, by przenoszony element został automatycznie spuszczony na lądowisko bez konieczności schodzenia w dół.
Sterowanie
FIRE – strzał,
JOY0_UP – ciąg w górę,
JOY0_DOWN – zablokowanie ciągu,
JOY0-LEFT/RIGHT – poruszanie się i przenoszenie elementów (na planszy tytułowej muzyka/sfx)
dowolny klawisz – pauza
Ciekawostki
# dyskusja o grze
Credits
Sound: Miker
Grafika: Kaz
Data: 10 / 2007
Download
Gra